Gudbrandsdal Energi er opptatt av at kundene deres skal bruke så lite strøm som mulig. Derfor rekrutterte de hjerneforsker Ole Petter Hjelle til å undersøke strøm(u)vaner hos noen kjente norske profiler.
Dette universet trengte et uttrykk som var ulikt alle andre GE-kampanjer: Noe mer særegent, lekent og som kan brukes i filmer. Og dette uttrykket var min oppgave å designe.
Her er noen av de mange retningene jeg eksperimenterte med og den endelige logoene. Alle skissene handler på en eller annen måte om hjernen eller det å komme seg fremover.
Etter at retningen post-its ble valgt begynte arbeidet med å raffinere og ta dette ut i elementer.
Hoveduttaket i kampanjen var en miniserie så jeg hadde alltid i bakhodet at alt skulle kunne animeres. Dette var også en av grunnene til at post-its retningen ble valgt: Det var en god match for animasjoner og tematisk.
Vi kunne også strekke dette konseptet på veldig mange interessante måter. Det endte opp med en mer ekte variant.
Er er miniserie på åtte episoder. Her er den korte introen som viser elementene jeg designet i bruk.
Resten av serien kan du se på ge.no/vanedyr.
Håper du har en fin dag!
For ordens skyld, denne siden bruker Google Analytics.