Raagodt

Raagodt hadde gode smoothies, men trengte et tydelig brand. Sammen med Adrian Ingebrigtsen designet jeg identitet, emballasje for Raagodt. Les videre om prosessen.

Moodboardet

Du kan spesielt se at vi har latt oss inspirere av de grafiske mønsterne og det minimale uttrykket.

Her er fokuset mest på emballasje for å kunne visualisere våre ideer for kunden. Identiteten ble til uten moodboard.

Vi hadde mange skisser som spriket i alle mulige retninger, men endte til slutt opp med en logotype.

Mot slutten flippet vi om på primær- og sekundærlogoene. Opprinnelig hadde navnetrekket en grønn flate bak seg. Denne eliminerte vi slik at navnetrekket står alene enten horisontalt eller vertikalt.

Resultatet

Er et moderne navnetrekk som er lettlest, står godt alene, med andre og spesielt på en fargerik smoothie.

Tilbake til emballasje

Samtidig som Adrian utviklet nettsiden, jobbet jeg mye med emballasje.

Her startet vi med et veldig lekent mønster-basert uttrykk. Etter en del forsøk med dette landet vi på en mer elegant og moderne løsning:

En ren sort etikett der smoothiens farge heller fikk oppmerksomheten — Det er jo denne som skal selge! Tekstfargen hentet vi like greit fra et bilde av smoothien for å gjøre det så monotont som mulig.

Fysisk prototype

Vi fikk låne emballasje fra Raagodt for å prototype etiketter. Spesielt var dette nyttig for å sjekke fontstørrelse og sikre at alt oppfylte Mattilsynets mange, mange krav til innhold og størrelse.

Resultatet

I tillegg til pen emballasje og en solid identitet endte prosjektet med en fornøyd kunde. Og mange nye erfaringer for meg som designer.

Smoothiene kan du bestille fra nettbutikken vi utviklet eller ved å gå innom Åpent Bakeri i Oslo. Jeg anbefaler virkelig den med sjokoladesmak!