Raagodt

Raagodt har gode smoothies men manglet et brand. Sammen med Adrian Ingebrightsen har jeg utviklet et premium brand med et hint av lekenhet.

Utgangspunktet

Raagodt hadde smoothies. Veldig gode smoothies faktisk!

Disse hadde et behov for emballasje, en identitet og en nettside som som var premium, litt leken og eksploderende med smak.

Prossesen

Bestod veldig mye av å eksperimentere med uttrykk for å finne balansen mellom premium og lekenhet.

Prosjektet krevde at vi laget fysiske prototyper på flasker og begre. Både for å sikre lesbarhet, for å gi kunden noe håndfast å vurdere og for å sikre at alle krav fra mattilsynet var ivaretatt.

Raagodt

Hadde gitt oss en stor mengde frihet. Så under prosessen med å utvikle identiteten var vi innom veldig mange forskjellige stiler.

Fellestrekket her var at de alle uttrykket naturlig på sin egen måte.

Resultatet ble en mer elegant logo som sammen med bilder og selve fargen på smoothiene skaper inntrykket av noe naturlig.

Underveis

Innså vi også at fargepaletten og designet burde defineres av smoothiene. De er jo tross alt stjernen i det hele.

Her falt brikkene på plass: De sorte etikettene står som en elegant kontrast til de fargerike smoothiene. Fargebruken holdes monotont og følger fargen på smoothien slik at produktet får skinne så mye som mulig.

Resultatet…

Lever i dag videre med nye smaker og i flere og flere butikkhyller. Designet er fortsatt de samme og Raagodt er like fornøyd som når designet ble lansert.

Smoothiene er fortsatt like gode, sunne og enkle å bestille i nettbutikken utviklet av Adrian. Min favoritt er sjokoladesmoothien. Den er ikke for søt og har en utrolig fyldig smak.

For ordens skyld, denne siden bruker Google Analytics.

Håper du har en fin dag!