Klubbkoppen er idrettens kaffeavtale. De så seg lei på at idrettshaller ble fylt opp med miljøfiendtlige pappkopper og bestemte seg for å gjøre noe med det.
Type prosjekt: Visuell identitet
Mitt ansvar: Idéutvikling, illustrasjoner, identitetsdesign.
Selve koppen ble tidlig et sentralt element. På veien til den ferdige logoen var jeg innom mange idéer: Maskott, emblem, ikoner og forskjellige logotyper.
For kunden var det viktig å inkorporere koppens form og sammenleggbare funksjon. Vi gikk derfor videre med dette designet og rentegnet formen på koppen for å treffe den rette balansen mellom realisme og stilisering.
Kunden har en tydelig plassering innen idrett og jeg ønsket å ta dette inn i den visuelle identiteten.
Dette ble gjort på flere måter: Merking fra banene deler opp innholdet samtidig som fargene er hentet fra landets mange innendørshaller.
Jeg illustrerte også objekter fra flere idretter som kunden kan bruke til å krydre designet. Blant annet et sett med inebandykøller.
Kunden har en balansert og dynamisk logo i alle farger.
Prinsippet med banemerkingen for å dele opp innhold har Klubbkoppen allerede tatt i bruk, blant annet på emballasje.
Sammen med logoen har kunden en verktøykasse full av illustrasjoner, farger, mønstre og typografi.
Selvfølgelig har de også en bunke med eksempler på hvordan disse kan brukes for å skape et helhetlig og on-brand design