Kunde: Toyota.
Briefen var å lage en gøyal side for lanseringen av to nye bilmodeller. En annen designer i The&Partnership designet kampanjelogoen med rød og hvit outlines samt de runde bombene.
Jeg ville lage en side som ikke bare ramset opp, men som også inviterte til samhandling. Litt i håp om at man skulle få den berømte IKEA-effekten. Her kom ideen til headeren som følger musepekeren og bildegalleriene. For å gi det hele en fin og gjennomført stil, implementerte jeg også en custom pil og hånd som kan erstatte musepekeren.
Selve siden er laget i mitt favorittverktøy: Webflow.
Og hvis du lurer på hvorfor kun en av boblene spinner er dette fordi denne animasjonen ikke fungerte i Toyotas CMS. Og da brukte jeg ikke tid på å animere begge.
Kunde: Toyota.
Til denne kampanjen var briefen i retning av «gjør noe gøy». Teamet ble enige om å fortsette med retrostilen som ble brukt til fjorårets kampanje og å gjøre det større. Umiddelbart gikk tankene mine til hyttetur og kortspill. Jeg ville også utfordre litt ved å foreslå en side som på ingen måte likner de tradisjonelle. Heldigvis var kunden med på konseptet, og resultatet ble denne.
I stedet for en scroll nedover er alle modellene spredt utover bordet som polariodbilder. Sammen med kaffeflekker la jeg også inn monopol-inpirerte hybridkort for å forklare fordelene med en hybridbil fra Toyota.
Det er verdt å merke at denne siden har noen… Utfordringer når det kommer til universel utforming. I ettertid har jeg også innsett at det burde vært lagt inn en mulighet for å navigere ved å dra rundt på siden også. Så er den enda mer brukervennlig for de som ikke kan scrolle sidelengs.