Loftet hadde en logo. Jeg tok denne, og en påbegynt rebranding, videre og ga de et designsystem. Dette gjorde det superenkelt å lage alt fra plakater til instagram-poster.
Dette var starten på en redesign. Loftet ønsket å beholde sin eksisterende logo men gikk fo de nye freshere fargene.
Når dette ble tatt videre og tilpasse den mer runde logoen utviklet jeg et fleksibelt ikonsystem:
Taket (den delen som ser ut som en ^) viser at loftet faktisk er i bygnings loft.
Sirkelen representerer gründerne og sammen med taket er de på loftet.
Roterer man de blir det en trapp som kan vise veien til Loftet i 7. etasje.
Er du spesielt nysgjerig kan du lese hele designmanualen.
Den magiske Illustratorfilen. Her er alt samlet:
Taket er brukt som en skillelinje og som et symbol med gründerne.
Dette er også desverre før Figma eksisterte. Som betyr at det ikke er like fleksibelt og enkelt å buke som det jeg ville ha laget i dag.
Loftet ser ut som Loftet samtidig som det er variasjon i kampanjemateriellet. Her er et utvalg av kampanjeflater. Enda flere finner du på Loftets Instagram.
PS: Jeg er ikke lenger student eller Loftet-medlem. Inkubatoren drives nå av andre talentfulle designere men noen av elementene brukes fortsatt.
Håper du har en fin dag!
For ordens skyld, denne siden bruker Google Analytics.